Thursday, August 16, 2012

Why We Travel

Pico Lyer (1957 - Present)
 is a British-born essayist and novelist. 






We travel, initially, to lose ourselves; and we travel, next, to find ourselves. We travel to open our hearts and eyes and learn more about the world than our newspapers will accommodate. We travel to bring what little we can, in our ignorance and knowledge, to those parts of the globe whose riches are differently dispersed. And we travel, in essence, to become young fools again – to slow time down and get taken in, and fall in love once more.
- Pico Iyer 


오랬만에 부모님을 모두 포함한 가족여행을 떠났었다. 우여곡절도 많았었지만 함께했던 시간과 부모님이 행복해 하는 모습들이 보기 좋았었다. 하루가 다르게 커가고 있는 조카들을 바라보면서 나를 회상하게 되었고, 부모님들을 보면서 나의 미래를 상상하게 되었다. 여러 새대들 동시에 느끼면서 나의 정체성에 대해서 다시 한번 고민하게 되었다. 시간은 영원히 지속되고 그 시간의 일부로써, 역사의 일부로써 나의 시간들을 채워가야 한다는 것을... 


No comments:

Post a Comment